Strategiutveckling medför alltid förändringar och det är viktigt att försöka förutse och planera för framtida utfall av tagna beslut. Vi arbetar med scenarios för att skapa en så god bild av framtida händelser utifrån de alternativa strategivalen som företaget står inför. Det är väldigt viktigt att ha fokus på de framtida risker och möjligheter som de olika scenarios kan medföra för företagets affärsmodell och dess förmåga att leverera.
Vi zoomar in på riskkartläggning och riskvärdering och vi synliggör även möjligheterna med de olika strategierna. Vi hjälper er att ta fram de bästa strategierna utifrån er affärsmodells förutsättningar. Läs mer om affärsmodeller här.
Redan i affärsplaneringen är det avgörande att förstå konsekvenserna i implementeringsfasen. En förändrad marknadsstrategi medför, med stor sannolikhet, förändringar ner på rollnivå i organisationen. I planeringsfasen är det viktigt att synliggöra konsekvenserna här. Det blir en hanterbar uppgift när de Rollkritiska arbetsbeskrivningarna är på plats. Läs mer om befattningsbeskrivningar här.