Integritetspolicy
Syftet med vår integritetspolicy är att synliggöra hur vi behandlar dina personuppgifter och vad de används till. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dessa gällande. En personuppgift är information som är möjlig att knyta till dig, t ex ditt namn, din e-postadress och vad du har köpt från oss.
Vi lagrar dina uppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser och åtaganden mot dig när du kontaktar oss via kontaktformulär eller om du väljer att prenumerera på nyhetsbrev eller när du köper något från oss. Vi strävar alltid att enbart lagra det som är relevant för oss för att kunna fullfölja din kontakt med oss.
Laglig grund och samtycke till insamling av personuppgifter
Vår integritetspolicy är uppbyggd kring den lagliga grund som finns i samband med ett fullföljande av köpeavtalet där vi samlar in nödvändiga uppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som köpare av våra tjänster och produkter. Samtycke uppstår när du ger oss, av fri vilja, uppgifter om när du önskar kontakta oss via kontaktformulär, önskar prenumerera på nyhetsbrev, anmäla dig till våra erbjudanden eller köpa våra tjänster och produkter.
Följande personuppgifter behandlas och lagras:
– Namn/användarnamn.
– Kontaktuppgifter; adress, e-postadress och telefonnummer.
– Köpinformation, namn, köpta artiklar, organisationsnummer alt personnummer och alternativ e-postadress.
– Övriga uppgifter som du lämnar till oss frivilligt.
– Innehåll som du själv publicerar sk användare genererat innehåll på sociala medier.
– Betalningshistorik och betalningsinformation såsom kontokort nummer och swishbetalning.
Vår integritetspolicy och dina rättigheter enligt GDPR
i enlighet med GDPR (EU:s dataskyddsförordning) har du ett antal rättigheter avseende behandling av dina personuppgifter. Du kan alltid vända dig till oss på kontakt(at)auxentum.se för att tillgodose dessa som innebär följande:
– Du får tillgång till de personuppgifter som vi har lagrade om dig.
– Du har rätt att justera dina uppgifter för att de ska vara korrekta.
– Du har rätt att dra tillbaka ditt medgivande till oss, exempelvis avsluta prenumeration på nyhetsbrev.
– Du har rätt att vi raderar dina personuppgifter som vi lagrar om dig. Vi kan neka detta, t ex lagar kopplat till bokföringslagen.
– Du har rätt att invända mot att dina personuppgifter används i marknadsföringsarbetet, t ex e-postutskick.
– Du har rätt framföra klagomål om vår hantering av dina personuppgifter till Datainspektionen.
– Du har rätt att få dina personuppgifter som vi lagar skickade till dig på ett överblickbart sätt.
Läs mer om dataskyddsförordningen här.
Så länge sparas dina personuppgifter hos oss
Dina personuppgifter sparas i våra system utifrån lagar och regler samt utifrån möjligheterna att vi ska kunna utföra våra åtaganden i företaget. Vi sparar endast de uppgifter som vi har laglig grund att spara samt det som du har givit oss samtycke till.
– Vid köp via vår hemsida; 7 år enligt bokföringslagen.
– Uppgifter i kundreskontra; 7 år enligt bokföringslagen.
– Vid genomförande och uppdrag; 5 år enligt sekreetssavtalets längd.
– Vid kundserviceärenden; 2 år.
– Vid marknadsföring online; 2 år.
Hantering av personuppgifter på ett datasäkert sätt
Som en del i vår integritetspolicy är säkerheten en central del. För att hantera personuppgifter på ett säkert sätt använder vi oss av SSL (Secure Socket Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via Internet, kvalificerade inloggningsuppgifter och två-steg-autentitering för att förhindra intrång.
Användning av cookies
Som en del i vår integritetspolicy synliggör vi vår användning av cookies som beskrivs under vår Cookie policy under ”Kontakta oss” i huvudmenyn ovan.
Då lämnar vi dina personuppgifter till tredje part
För att kunna erbjuda dig våra tjänster online är det vissa delar i den hanteringen som gör det nödvändigt för oss att lämna dina personuppgifter till tredje part. Det är tredjepartsföretag som hanterar betallösningar, IT-tjänster och marknadsföring. Vi kan komma att dela personuppgifter med företag och organisationer såsom Skatteverket, utbildningspartners och redovisningsföretag för vår egna ekonomiska redovisning. Vi har haft inledande samtal kring deras integritetspolicy och konstaterat att de tar frågan på ett professionellt sätt. Se våra partners här.
Personuppgiftsansvarig hos Auxentum Organisationsutveckling AB
Auxentum Organisationsutveckling AB (556660-6694) är ett mindre utbildnings- och utvecklingsföretag. Ansvarig för företagets åtaganden, hantering och säkerhet är bolagets VD. Det är enkelt att komma i kontakt med oss och har du frågor om detta så skicka oss ett mejl på kontakt(at)auxentum.se eller använd kontaktformuläret under ”Kontakta oss” i huvudmenyn. Läs mer om oss som genomför uppdrag här.
Integritetspolicyn är senast uppdaterad: 2022-01-13.